DEPOZITUL DE ARTĂ: ARTA SECOLULUI XX. AUTORI ROMÂNI, MAGHIARI, GERMANI CONSACRAȚI. ACHIZIȚII. CONSIGNĂRI. VÂNZĂRI. CERTIFICATE DE AUTENTICITATE. EVALUĂRI. RESTAURĂRI. ÎNRĂMĂRI. AMBALĂRI SPECIALIZATE ȘI EXPEDIERI ÎN ȚARĂ ȘI STRĂINĂTATE. ÎNTREBAȚI-NE DESPRE AUTORII PREFERAȚI!

Nicolae CHIRILOVICI, Culesul fructelor

1.600,00 EUR 1.400,00 EUR

ulei, placaj
69 x 89 cm
semnat stg. jos cu negru: N. Chirilovici
stare de conservare bună

CHIRILOVICI, Nicolae (1910, Ujgorod, Transcarpatia, Ucraina - 1993, Arad, România)
Educația artistică: a studiat la Arad cu pictorul academic Friederich BALLA și cu profesorul Marcel OLINESCU (1927-1930) și la Baia Mare cu MIKOLA András și KRISJÁN János, în cadrul Școlii de Arte Frumoase (1930-1932).
A debutat în anul 1932 la Arad, într-o expoziție alături de Petru FEIER. În perioada 1932-2010 a organizat 10 expoziții personale, majoritatea la Arad și la Timișoara (1961).
În perioada interbelică a participat la majoritatea expozițiilor de grup arădene. După 1945, lucrările sale au fost prezente în expozițiile de grup arădene, în cele interregionale din Timișoara și la expozițiile itinerante ale filialei Arad a Uniunii Artiștilor Plastici, la București, Oradea, Baia Mare, Odobești, Petroșani și Alba Iulia, sau peste hotare la Békéscsaba (1971) și Szarvas (1972) în Ungaria și la Subotica, Zrenianin (1974) și Ecka (1979) în Iugoslavia. A fost unul dintre membrii fondatori ai filialei arădene a Uniunii Artiștilor Plastici (1951).
Lucrări semnate de Chirilovici se află în colecții de stat și particulare din țară și în colecții private din Italia, Germania, Ungaria, Elveția, Austria, Olanda, Anglia, Israel, Canada și S.U.A.

In stoc

Durata de livrare: 2 zile lucrătoare

Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: C600 Ai nevoie de ajutor? 0040-773782689 / 0040-745525288
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Caracteristici
  • Review-uri (0)

„Având în vedere impactul artiștilor din Baia Mare asupra formației lui Nicolae Chirilovici[1] putem spune că pictorul arădean este produsul mai degrabă al „climatului” artistic băimarean decât al “școlii”. Cazul lui este interesant tocmai din această cauză. El a reușit o admirabilă sinteză personală, ca expresie a unei “modernități” artistice transilvănene. Modul său de întrebuințare a culorii derivă din poetica fovă. Alegerea arbitrară a culorilor este proba cea mai vizibilă, dar nu singura, a libertății absolute de interpretare oferite de fovism. In peisajele lui Chirilovici descoperim arbori cu trunchiuri albastre, porți sau garduri de un roșu intens, acoperișuri de case violacee si umbre ”aruncate” pictate într-un albastru ultramarin dens. Formele se decupează clar și tranșant. Linia (trasată și ea într-o culoare arbitrară, de obicei, roșu sau ultramarin) le închide, în maniera unui ciudat ”cloissoné”. Ritmurile liniilor de contur provoacă vibrația ansamblului pictural. 

În localitățile lor, culorile sunt exaltate în tonuri pure și strălucitoare, fără a atinge însă violența. Urmărind să redea spectacolul colorat al naturii, Chirilovici renunță la iluzia volumelor și nu este interesat nici de materialitatea sau ponderea lucrurilor. In această viziune bidimensională, obiectele sunt tratate ca niște suprafețe colorate, iar cele din adâncimea spațiului sunt pictate ca și cum ar fi văzute în prim plan. Conform lecției lui Cézanne, impresia succesiunii lucrurilor în spațiu este creată numai de alăturarea și opoziția zonelor de culoare caldă și rece. Sustrasă exigențelor naturale și efectelor luminii, culoarea a devenit un element constructiv și în același timp, un mijloc expresiv”. (Horia Medeleanu, în Arad Art 2007: 50 de ani de activitate artistică, pag. 33, ed.: Ioan Matiuț, Editura Mirador, Arad, 2008).

Certificate de AUTENTICITATE: Certificat de VÂNZARE

RAMA: NEÎNRĂMAT

Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!