Nicolae CHIRILOVICI, Culesul fructelor

2.000,00 EUR

ulei, placaj
69 x 89 cm
semnat stânga jos cu negru:N. Chirilovici
stare de conservare bună

Nicolae CHIRILOVICI(1910, Ujgorod, Transcarpatia, Ucraina - 1993, Arad)
Studii: la Arad cu pictorul academic Friederich BALLA și profesorul Marcel OLINESCU (1927-1930), la Baia Mare cu MIKOLA András și KRISJÁN János în cadrul Școlii de Arte Frumoase (1930-1932).
A debutat în anul 1932, într-o expoziție alături de Petru FEIER, la Arad. În perioada 1932 - 2010 a organizat 10 expoziții personale, majoritatea la Arad, Timișoara (1961).
În perioada interbelică a participat la majoritatea expozițiilor de grup arădene. După 1945 lucrările sale au fost prezente în expozițiile de grup arădene, în cele interregionale din Timișoara și la expozițiile itinerante ale filialei Arad a Uniunii Artiștilor Plastici la București, Oradea, Baia Mare, Odobești, Petroșani, Alba Iulia sau peste hotare la Békéscsaba (1971) și Szarvas (1972) în Ungaria, la Subotica, Zrenianin (1974) și Ecka (1979) în Iugoslavia. A fost unul dintre membrii fondatori ai filialei arădene a Uniunii Artiștilor Plastici (1951).
Lucrări semnate Chirilovici se află în colecții de stat și particulare din țară și colecții private din Italia, Germania, Ungaria, Elveția, Austria, Olanda, Anglia, Israel, Canada, S.U.A.

In stoc
Limita stoc
- +
Adauga in cos
Cod Produs: C600 Ai nevoie de ajutor? 0040-745525288
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Caracteristici
  • Review-uri (0)

„Având în vedere impactul artiștilor din Baia Mare asupra formației lui Nicolae Chirilovici[1] putem spune că pictorul arădean este produsul mai degrabă al „climatului” artistic băimarean decât al “școlii”. Cazul lui este interesant tocmai din această cauză. El a reușit o admirabilă sinteză personală, ca expresie a unei “modernități” artistice transilvănene. Modul său de întrebuințare a culorii derivă din poetica fovă. Alegerea arbitrară a culorilor este proba cea mai vizibilă, dar nu singura, a libertății absolute de interpretare oferite de fovism. In peisajele lui Chirilovici descoperim arbori cu trunchiuri albastre, porți sau garduri de un roșu intens, acoperișuri de case violacee si umbre ”aruncate” pictate într-un albastru ultramarin dens. Formele se decupează clar și tranșant. Linia (trasată și ea într-o culoare arbitrară, de obicei, roșu sau ultramarin) le închide, în maniera unui ciudat ”cloissoné”. Ritmurile liniilor de contur provoacă vibrația ansamblului pictural. 

În localitățile lor, culorile sunt exaltate în tonuri pure și strălucitoare, fără a atinge însă violența. Urmărind să redea spectacolul colorat al naturii, Chirilovici renunță la iluzia volumelor și nu este interesat nici de materialitatea sau ponderea lucrurilor. In această viziune bidimensională, obiectele sunt tratate ca niște suprafețe colorate, iar cele din adâncimea spațiului sunt pictate ca și cum ar fi văzute în prim plan. Conform lecției lui Cézanne, impresia succesiunii lucrurilor în spațiu este creată numai de alăturarea și opoziția zonelor de culoare caldă și rece. Sustrasă exigențelor naturale și efectelor luminii, culoarea a devenit un element constructiv și în același timp, un mijloc expresiv”. (Horia Medeleanu, în Arad Art 2007: 50 de ani de activitate artistică, pag. 33, ed.: Ioan Matiuț, Editura Mirador, Arad, 2008).

Certificate de AUTENTICITATE: Certificate de AUTENTICITATE

RAMA: RAMA

Scrie un review


Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti L-S, intre orele 9.00 -18.00

0040-745525288 office@depozituldearta.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!