TIBOR Ernő, Intrarea în biserică

2.500,00 EUR

ulei, placaj
49 x 68 cm
semnat dr. jos cu negru: Tibor E.
stare de conservare bună

TIBOR Ernő (1885, Oradea - 1945, Kaufering, Germania)
Educația artistică:  Academia Maghiară de Arte (MMA), Budapesta (1904 - 1905), cu profesor: ZEMPLÉNYI Tivadar; Academia Julien, Paris (1906-1907) cu profesor: LAURENS Jean Paul. De asemenea, a participat la o Colonie artistică Baia Mare (1920).
Artistul a organizat expoziții personale naționale la Oradea (1907, 1942), Cluj (1923, 1933), Brașov (1923) și a participat la șapte Saloane Oficiale (1926-1940): Salonul Oficial de Pictură și Sculptură, București.
După instaurarea regimului horthist în Transilvania (1940), artistul de origine evreiască, a mai reușit să expună doar în cadrul a două expoziții de grup: Oradea și Cluj (1942). 
Preocuparea sa principală, afirmată încă din perioada studiilor, a fost și a rămas pe parcursul întregii sale cariere - studiul naturii. Revenit de la Paris, organizează prima sa expoziție personală în anul 1907, în cadrul căreia expune peisaje și portrete aplaudate de critică, care observă imediat modernismul viziunii reflectate în aceste lucrări. 
În perioada 1912-1914 a expus în străinătate la: Stockholm, Copenhaga, Dresda, Leipzig, Frankfurt, Halle, orașe în care a înregistrat ecouri de presă pozitive. Lucrările acestei perioade, inspirate din viața pitorească a Oradiei, piețe și târguri populate de localnici în costume specifice sunt definite de o paletă cromatică strălucitoare și o atenție deosebită acordată detaliilor.
Călătorește în Anglia (1925), în căutarea peisajelor pitorești, lucrările realizate aici vor fi subiectul unei expoziții personale organizate la Paris, moment în care devine membru al „Salonului Independenților” (1926).
Lucrarea „Țărănci pe câmp” se încadrează în etapa stilistică a deceniului trei a secolului XX, moment în care pictorul participă la o Colonie de creație băimăreană, A pictat cu această ocazie numeroase peisaje și scene de muncă a câmpului. Este momentul în care pictorul receptează pe filieră băimăreană, influențele fauve aduse direct de la Paris de VILMOS - PERLROTT Csaba sau Sándor GALIMBERTI. Simplificarea volumelor în spiritul inovator al lui Cezanne,  expresivitatea cromatică bazată pe constraste și alte mijloace de expresie specifice neoiștilor băimăreni vor fi preferate de către artist cu precădere în deceniuli trei al secolului XX. Tablourile din această perioadă se caracterizează printr-o simplificare a volumelor, eliminarea detaliilor, construirea formelor prin culoare, în tușe largi, sigure și consistente.
După ocuparea Ungariei de către trupele naziste, în 30 mai 1944 a fost deportat la Auschwitz, apoi la Kaufering, în vecinătatea orașului bavarez München, unde fusese dislocată o subdiviziune a lagărului de la Dachau. A decedat aici, în aprilie 1945, cu doisprezece zile înainte de eliberarea lagărului de către trupele americane.


https://depozituldearta.wordpress.com/2020/09/04/katharsis-transilvanean-artisti-in-fata-holocaustului/
Stoc epuizat
Cod Produs: C823 Ai nevoie de ajutor? 0040-745525288
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Caracteristici
  • Review-uri (0)

Certificate de AUTENTICITATE: Certificate de AUTENTICITATE

Scrie un review


Review-ul a fost trimis cu succes.

Suport clienti L-S, intre orele 9.00 -18.00

0040-745525288 office@depozituldearta.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!