Corneliu BABA, Portret de medic militar, 1940

1.000,00 EUR

pastel, carton, 42 x 28 cm
nesemnat
stare de conservare bună


Lucrarea intitulată "Portret de medic militar, 1940" este autentificată pe baza unei lucrări pereche (tehnică, dimensiuni, stil, proveniență) anume "Șoția medicului militar", pastel semnat și datat cu creion dr. jos: C.Baba / 40
 

Cunoaștem faptul că această lucrare a fost realizată împreună cu o ,,lucrare – pereche” ( tehnică, dimensiune, stil) relevantă, anume ,,Soția medicului militar", care poartă semnătura și data realizării, semnată și datată dreapta jos: C. Baba / 40.
Portretul a fost un subiect recurent în opera de o viață a artistului, care îl considera „elementul pregnant” în pictură, iar
„ desemnurile” după model, nu erau niciodată prea multe, spunea Baba: „ mâna nu trebuie să se odihnească niciodată”. Desenele sale, de antrenament al mâinii, după cum se exprima mai sus, includeau o gamă tehnică largă, plecând de la creion, tuş, baiț, acuarelă, tempera și încheiată cu valențele mai complexe ale pastelului.
Tot din jurnalul artistului, aflăm că deși era stabilit încă din 1934 la Iași, în perioada 1939 – 1940, trăia “dezastrele refugiului” chiar în Ardeal, fiind implicat în decorarea capelei ortodoxe a Cimitirului municipal, la Oradea Mare. Este și momentul anului 1940, în care începe să își facă debutul la Saloanele Oficiale.
Din punctul de vedere stilistic, ,,Portretul medicului militar" ilustrează un început de drum prin poza cvasi academistă a unei figuri redate frontal, în trei sferturi, cu accente realiste și totodată prin practica, de asemenea ulterior abandonată, a unui desen cu o gramatică lineară clară, proprie doar acestei etape a creației artistului.
Colorist nativ, în descendența venețiană a lui Tiziano Vecellio sau mai târziu a lui Francisco Goya, Baba va prefera între tehnicile grafice, tehnica pastelului, pledând în favoarea picturalității petei de culoare, a capacitătii acesteia de a reda finețea, spontaneitatea, fugacitatea unei viziuni.
Era pentru Baba, începutul unui deceniu întreg de frâmântări tehnice, în încercarea de a depăși înghețarea limbajului pictural în formule neoacademice convenționale.

Acest realism al anilor 40, ancorat în trecutul artei clasice academiste, la care Baba nu va mai reveni niciodată, ilustrează un scurt popas pe drumul soluției picturale consacrate ulterior, a portretelor create în atmosfera teatrală sau muzeală (inițial neapreciată critic), a unui colorist expresionist în devenire și a unui atent cercetător, acreditat de studiul extins pe parcursul întregii sale vieți și opere plastice, a unui fin cunoscător al psihologiei umane.

 

Corneliu BABA (1906, Craiova – 1997, București)

Studii:  Academia de belle - arte Iași (1934-1938), profesor Nicolae TONITZA.
A studiat suplimentar cu Ion BĂLĂNESCU.
Facultatea de litere București, ( 1926 – 1930).
Artistul a organizat 13 expoziții personale în țară dar și în străinătate (New York, Bruxelles, Viena, Berlin, Moscova, Chișinău, Sankt Petersburg, Budapesta, Sofia) și a beneficiat de 2 expoziții retrospective (București, 2003, 2006).
Între 1931 – 1956 artistul a participat la 14 expoziții de grup și saloane naționale, iar în 1954 și 1956 a reprezentat România la Bienalla de la Venezia. A fost distins cu 3 premii naționale ( 1942, 1953, 1962).

In stoc
Limita stoc
- +
Adauga in cos
Cod Produs: 212-3915-1369 Ai nevoie de ajutor? 0040-745525288
Adauga la Wishlist Cere informatii
  • Caracteristici
  • Review-uri (0)

Certificate de AUTENTICITATE: Certificate de AUTENTICITATE

Scrie un review


Suport clienti L-S, intre orele 9.00 -18.00

0040-745525288 office@depozituldearta.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat in wishlist!

A fost sters din wishlist!